foto01 250Vanmorgen vertrokken we naar Polota om dan in het deel te gaan poetsen waar de suikerfabriek staat (kakira genoemd, net als de suiker: Kakira suger)

Dit terrein heeft voor auto’s een registratie plicht. Dus we staan 2 bewakers en er is een slagboom. Nadat de chauffeur zijn naam noemt wordt er opgeschreven met hoeveel mensen je in de auto zit en kijken ze nog met een spiegel onder de auto en mag je naar binnen. Volgens Jimmy is dit omdat ze bang zijn dat je dingen steelt… (maar als je weggaat noemt de chauffeur zijn naam en mag je erdoor)

foto02 250We gingen eerst naar de Madhvani kleuterschool. Voor we het wisten stonden alle 150 kindjes buiten op het grasveld.

De hoofdmeester kwam met ons mee en zij was enorm enthousiast
Dus we kregen een mooi introductie verhaal en een van de juffen ging met de kinderen een lied zingen.
Waarna wij ook ons lied zingen en de tandenborstels/tandpasta’s gingen uitdelen.

Daarna zijn we naar de lagere school gelopen (zit daar om de hoek) Hier was even wat overleg met de hoofdmeester over de plek van de instructies. Zij wilden het liever op het “schoolplein” maar wij wilden liever in de klas
Compromis werd dat we klas 1a en 1b in 1 lokaal gingen poetsen. Dit werden wel grote klassen maar toch beter en effectiever da. 700 leerlingen op één plein
foto03 250foto04 250foto05 250

foto06 250Doordat we een goed geolied en groot team zijn en super gemotiveerd en hard werken gaat alles snel. Hierdoor konden we even in de Jinja gaan lunchen. Vanaf daar is het goed te lopen naar het hotel. We “ver-ugandezen” langzaam alhoewel iets op ons hoofd dragen nog best lastig is

foto07 250Terug in het hotel hebben we er een paar een beetje een vrije middag gehouden en is er toch (met name door Miranda) heel hard gewerkt. Uiteindelijk zijn alle koffers uitpakt, gesorteerd en geteld. De kisten opnieuw ingericht en is de autoclaaf met enige hulp en telefonische ondersteuning uit Nederland (super bedankt Irma) ook weer operatioineel.