01 independenceday2Independence Day, onafhankelijkheids dag in Uganda. Vandaag werd gevierd dat ze 57 jaar geleden een zelfstandig land werden en geen kolonie van Engeland meer waren.

Op deze dag zijn alle scholen dicht wat betekent dat we een dagje vrij hadden. Vanmorgen op ons gemak ontbeten waarna Berinde in het hotel bleef en de rest naar de Kalagala waterval ging. De Nijl blijft prachtig en de kracht van dit wilde water heeft toch altijd weer een magische aantrekkingskracht of juist een afstotend en beangstigend effect.

02 natuur 200pxb03 natuur 200pxb04 natuur 200pxb
05 groepsfoto 200pxbHier een stukje gewandeld en genoten van de mooie natuur en op een nieuwe Bush-camping iets gedronken. Natuurlijk mocht een groepsfoto in deze mooie omgeving niet ontbreken.
Rond 13 uur waren we terug in Jinja waarna we met zijn allen (inclusief Berinde) geluncht hebben en op jacht zijn gegaan naar souvenirs. Terug naar het hotel op de boda boda, het locale brommer transport. Altijd weer een belevenis, zeker als je dit voor het eerst doet!

06 achterop 200pxb07 achterop 200pxb

08 laptop 200pxbLater in het hotel nog wat dozen tandenborstels en tandpasta’s uitgepakt en is er een start gemaakt met het maken van tandheelkundige dossiers van alle kinderen van de “Little Angel” school van Jennie in Busaana waar Lis en Lucy deze week aan het schilderen zijn. Want vrijdag gaat het hele poetsinstructie team daar heen om poetslessen te geven en Stichting HUG wil op deze school meer inzicht gaan krijgen over de kwaliteit van de kindergebitten en vandaar de opstart van dossiers.
De avond werd afgesloten met een enorme regen en onweersbui.(net als in Nederland)