Na het tellen, schoonmaken en weer veilig opruimen in de metalen kisten van alle tandheelkundige materialen, was het tijd voor het tandheelkundig team in Jinja om te gaan.
Een gezellige hereniging volgde op het terrein van het kindertehuis Noah's Ark, waar die morgen 340 kinderen van de kleuter- en lagere school waren gecontroleerd. Het team kreeg na aankomst op het terrein van Noah's Ark een rondleiding waarbij zij ook de nursery school bezochten. De kleuters deden net een middagdutje: ja gewoon op een matje op de grond!
Samen werd de poetsinstructie uitgevoerd, maar de kinderen hadden meer oog voor elkaar dan voor de goede bedoelingen van ons, kortom: chaos!
Er wordt hier consequent en goed gepoetst, dus we hopen dat ook deze, door HUG gedoneerde, tandenborstels goed gebruikt zullen gaan worden.

Het team vervolgde zijn weg naar het Airport Guesthouse in Entebbe, een lange vermoeiende rit door het drukke verkeer, waar zij pas na 22 uur aankwamen en genoegen moesten nemen met een omelet met brood.

huginuganda-2014-0080Slapen op een matjehuginuganda-2014-0086Henk en Wilma aan het werk bij Noah's Arkhuginuganda-2014-0077Arend en Miranda bij Noah's Ark huginuganda-2014-0103Arend