HUG in Uganda: 2014

Om 11 uur reden we de poort in van Mulago Hospital in Kampala, een universiteitskliniek gericht op kanker.
Op de afdeling Borstkanker had onze Ugandese vriendin Florence (ook ex borstkankerpatiënt) vele lotgenoten opgetrommeld om vandaag te komen.
Bijna 20 vrouwen gingen blij en met meer zelfverzekerdheid naar buiten met een speciale bh met prothese. Deze protheses zijn in Uganda niet verkrijgbaar en dat resulteert in een scheve aanblik, want lompen in een bh (áls ze die al hebben) zijn niet zwaar genoeg en dat doet hun zelfvertrouwen niet goed.

huginuganda-2014-0006voorhuginuganda-2014-0007na

Na de lunch bracht Vincent ons naar het KAYDA-agriculture project in Mukono. Dit project valt niet binnen onze doelgroep, maar we dragen het een warm hart toe.
Kippen (niet op dit moment), konijnen en koeien worden gehouden en vele soorten groenten worden verbouwd om de straatkinderen in het KAYDA kindertehuis in Kampala van voeding en opleiding op dit gebied te voorzien.

Daarna was het feest! Pita Buitendijk van Noah's Ark vierde haar verjaardag en allllllle 168 kinderen van het kindertehuis vierden dit met haar mee.
Sketches, dansjes, liedjes, muziek: mamma werd bedolven onder alle liefdesbetuigingen van haar kroost.
Pas laat weer terug op het honk, maar uiterst tevreden na deze mooie dag.

PitaPita