Stichting Help Uganda (HUG) is super blij dat we eindelijk weer wat nieuws te melden hebben. Door corona heeft alles natuurlijk heel lang stil gelegen. De scholen zijn zelfs 22 maanden grotendeels dicht geweest.
Toen de scholen weer open gingen zijn wij vanuit Nederland aan het organiseren gegaan om de poetsinstructies weer op te pakken. Helaas waren er geen kleine kindertandenborstels verkrijgbaar en hebben we daar dus een tijd op moeten wachten.

Tot vandaag…
image001 2

image002 2Met de bus vol tandenborstels en tandpasta’s vertrokken Jimmy, Vincent, Boaz en Kevin vanmorgen vanuit het kindertehuis Noah’s Ark naar Busaana met als bestemming the Little Angel school . Daar werden ze super enthousiast ontvangen door Job Saku. Die als vertegenwoordiger van de Luga Care stichting hielp met het organiseren en uitdelen van de tandenborstels en tandpasta’s in alle klassen.

Vol enthousiasme gaven de tandartsen Kevin en Boaz de poetsinstructies. En werden alle kinderen erbij betrokken om zo met elkaar spelenderwijs te leren hoe je je tanden moet poetsen, hoe vaak je moet poetsen, welke voedingsmiddelen gezond zijn en werden alle vragen van de kinderen beantwoord.

image003 2

image004 2

image005 2

image006 2image007 2

image008

Na 1 dag zijn wij in super blij en gelukkig met deze enthousiaste, heerlijke, vrolijke en lieve beelden.
Op naar dag 2 morgen