Geen teams van Stichting HUG naar Uganda vanwege Covid19

Namens het bestuur van Stichting Help Uganda (HUG) is er helaas vanwege Corona nu al een jaar geen tandheelkundig team naar Uganda geweest.
In normale situaties gaan we 2x 2 weken naar het kindertehuis Noah’s Ark en 1x 2 weken naar de sloppenwijken nabij Jinja.
We maken ons ernstig zorgen over de mondgezondheid van de kinderen en we hopen dat we, zodra de scholen in Uganda open gaan, een lokaal team kunnen sturen om poetsinstructies (incl tandenborstel en tandpasta) te geven aan de 6000 kinderen die we ieder jaar zien.

Algemene informatie Tandartsenproject Noah's Ark

Kaart MukonoNu er bij het kindertehuis Noah's Ark door donatie van Nederlandse tandartsen en bemiddeling van Stichting HUG een eigen Tandartsenpraktijk is gerealiseerd is er, in overleg met de leiding van Noah's Ark, besloten om ons jaarlijkse bezoek om te zetten in uitzending van individuele tandartsen met hun assistente in de maanden Februari, Juni en Oktober.

Veel mensen zouden Noah's Ark graag zelf eens bezoeken. Dat is niet altijd mogelijk en daarom komt Noah's Ark nu met Noah's Ark Street View! Hiermee kunt u een virtueel kijkje nemen bij Noah's Ark zonder in het vliegtuig te stappen. Bezoek daarvoor deze link: http://nacmu.org/nl/streetview

Bent u geïnteresseerd om mee te doen?
Als u na het lezen van de informatie hieronder geïnteresseerd bent om ook te werken in de Tandheelkundige praktijk van Noah's Ark in Uganda,
kijk dan op onze Vacature-pagina.

We zijn voornemens een tweede tandartskamer in te richten naast de bestaande tandartskamer op het terrein van het kindertehuis Noah’s Ark. Ieder half jaar wordt er door ons een team tandartsen uitgezonden, die de kinderen en scholieren én het personeel tandheelkundig saneren.
We hebben vandaag onze aankopen via de fa. DHIN laten afleveren op de plek waar de container geladen wordt voor Noah’s Ark. Wanneer deze aankomt is zeer onzeker; het hangt volledig af hoe lang hij over de reis doet en hoe snel de douane straks in Uganda werkt.
We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen!

01 200pxb02 200pxb03 200pxb

04 200pxb05 200pxb06 200pxb