de behandeling van de cystes 200pxhIeder half jaar is stichting Help UGanda (HUG) voornemens een tandarts en een tandartsassistente uit te zenden naar dit prachtige projekt met haar eigen medische- en tandheelkundige kliniek.

Heeft u interesse om hier als tandarts en assistente(s) ook een keer uw kwaliteiten in Uganda aan te bieden om daar te helpen?
Vul dan het aanmeldingsformulier in.

Vacatures:

Voor de invulling van de vacatures in oktober 2020 klikt u op:
Klik hier voor de vacature: Tandarts
En tevens zoeken wij voor deze werkweken ook een Tandarts-assistente
Klik hier voor de vacature: Tandarts-assistente

Het tandheelkundig team en de verslagen van hun werk op Noah's Ark

Van 21 februari t/m 7 maart 2020 is er een tandheelkundig team actief in het Tandheelkundig centrum van Noah's Ark.
Hieronder vindt u de verslagen van de dagen dat zij op Noah's Ark werken.
Het meest recente verslag staat bovenaan.

.

De laatste team-bijeenkomst in Nederland om de voorbereidingen voor de uitzending af te stemmen

team 2020 02

Van 21 februari t/m 7 maart 2020 zullen de tandartsenkamers weer bemand worden met een tandartsteam dat door stichting HUG wordt uitgezonden.

In de eerste week van 21 - 28 februari a.s. zullen de volgende tandartsen en assistenten de kinderen en hun verzorgers met liefde van hun kiespijn afhelpen en middels poetsinstrukties en sealen helpen te voorkomen dat er gaatjes gaan ontstaan:

Arjen Gelders 250pxhArjen Gelders, tandarts
Arjen is in 1987 afgestudeerd aan de rijksuniversiteit van Groningen.
Vanaf 1987 is hij werkzaam als algemeen practicus in de eigen praktijk in Twello.
De gedachte om ontwikkelingswerk te gaan doen en eens buiten de gebaande paden te gaan, was al langer aanwezig maar het kwam er nooit echt van.
Mede door het enthousiasme van de teamleden ging het in 2018 en 2019 echt gebeuren.
Om dit, met een goed uitgerust team, te kunnen doen was echt geweldig en voor herhaling vatbaar!

LauraLaura Zweers, tandarts
Laura is een jonge enthousiaste startende tandarts en werkt momenteel in Woerden. Na vele reizen en verschillende vormen van vrijwilligerswerk gaat zij in februari a.s. opnieuw mee als tandarts naar Uganda. Na een geweldige ervaring vorig jaar is zij heel benieuwd hoe het iedereen op Noah’s Ark vergaat.

KlaasKlaas van Aken, tandarts
Klaas is in 1985 afgestudeerd aan de rijksuniversiteit van Utrecht.
Vanaf 1985 is hij werkzaam als algemeen practicus in de eigen praktijk in Holten.
De afgelopen 10 jaar heeft hij ook gewerkt op het Centrum Bijzondere Tandheelkunde te Enschede
Ontwikkelingswerk heeft altijd z’n aandacht gehad en afgelopen jaren heeft hij gewerkt in Kenia en Nepal om patiënten van hun pijn af te helpen
Om dit te kunnen doen, samen met z’n zus Sylvia die Mondhygiëniste, is echt geweldig.

Ssylyl van Zadelhof-van Aken, mondhygiëniste
Verheugt zich er erg op om in februari te komen werken voor onze stichting in Uganda. Hierbij een korte introductie:
Syl is 58 jaar oud en woont met haar man (kinderen zijn de deur al uit) in Bussum. Sinds 2 jaar is zij werkzaam als mondhygieniste bij de tandheelkundige kliniek in Blaricum. In 1985 is zij afgestudeerd in Utrecht en heeft daarna vele jaren gewerkt als mondhygieniste oa als praktijk docent aan de Universiteit in Bern Zwitserland. Met een tussenpoze van 18 jaar, waarin zij met haar gezin in het buitenland heeft gewoond (Hongarije, Polen en Singapore) , is zij nu wederom werkzaam in de tandheelkunde. Syl is verzorgend van aard want ze heeft ook 5 jaar in een hospice haar bijdrage gegeven en verheugt zich er enorm op om een steentje te kunnen bijdragen aan ons goede werk in Uganda.

FrederiqueFrédérique Zweers-Talsma (arts)
Frédérique heeft in 2019 afscheid genomen van haar eigen huisartsenpraktijk in Holten, maar neemt nog in diverse praktijken waar. Daarnaast is ze als Rotarydoctor uitgebreid werkzaam in Kenia en Ethiopië.
Tijdens het verblijf in Noah’s Ark hoopt ze als arts mee te lopen met de arts van het kindertehuis Tamar Waiswa-Goossens.

JanineJanine Vergroesen-Dieudonnée, assistente
Soms is het leven verrassend en komt er een mooie uitdaging op je pad! Janine, moeder van 4 kinderen, docente Frans en op de achtergrond werkzaam geweest in de huisartsenpraktijk van haar wijlen echtgenoot, is eigenlijk altijd wel met kinderen bezig geweest.
Al 10 jaar geeft Janine les op een middelbare school en doet dat met enorm veel plezier!
Door een bijzondere ontmoeting kwam zij in aanraking met tandartspraktijk de Gelder en ging in 2019 een lang gekoesterde droom in vervulling; vrijwilligerswerk in een land waar je echt hulp kunt verlenen aan kinderen die je nodig hebben. Dit smaakte naar meer.
Samen met de overige teamgenoten hoopt zij, ook dit keer, op een liefdevolle wijze te kunnen bijdragen aan de verzorging, het welzijn van de kinderen, al is het maar door hun handje vast te kunnen houden op weg naar de tandarts….

Het team van de 2e week

In de 2e week van 28 februari - 7 maart zullen de volgende tandartsen en mondhygiëniste de taken overnemen:

joost patriciaJoost Weijler en Patricia Weijler-Swart, tandartsen
Beiden zijn ze afgestudeerd in 1992 aan de KU Nijmegen.
Patricia is in 1993 met een eigen praktijk in Gorssel gestart en Joost na wat omzwervingen in 1998. Sinds 2001 hebben ze een gezamenlijke praktijk in Gorssel, waar ze nu met een groot team werkzaam zijn.
Toen ze hoorden dat er nog tandartsen nodig waren voor de periode februari-maart 2019 aarzelden ze geen moment en was een en ander snel geregeld.
Ze hadden een geweldige tijd in de tandheelkundige kliniek van Noah's Ark en besloten om dit jaar weer hun diensten in te zetten en leveren weer graag hun kennis tbv de mondgezondheid van de kinderen en hun verzorgers in het kindertehuis Noah's Ark.

erikErik van Os, tandarts
Erik is afgestudeerd in 1991 als tandarts aan de ACTA in Amsterdam . Daarna heeft hij als algemeen practicus in diverse praktijken gewerkt en sinds 1994 in de Maatschap van de Hoge Hond tandartsen te Deventer. Erik heeft er al vaak aan gedacht om zich in te zetten voor patiënten in ontwikkelingslanden. Een bijdrage leveren aan de mondgezondheid van de kinderen bij Noah’s Ark lijkt hem een uitstekende gelegenheid om dit in praktijk te brengen.

irmaIrma van Os-van Vliet, mondhygiëniste
Irma is in 1986 afgestudeerd aan de Hogeschool in Utrecht als Mondhygiëniste. Daarna heeft zij 5 jaar gewerkt bij een orthodontist in Haarlem en korte tijd bij een algemene praktijk in Hoofddorp.
In 1992 zijn zij en haar man Erik naar het oosten van het land verhuisd. Daar is zij gaan werken bij de Orthodontistenpraktijk in Zutphen en daar werkt zij nog steeds met heel veel plezier. Irma vindt het leuk om met kinderen te werken en door de enthousiaste verhalen van Joost, Patricia en Arjen heeft zij veel zin om in februari/maart 2020 ook naar Uganda te gaan en daar te kunnen helpen.