Tandartsenpraktijk Noah's Ark: 2019

Na een goede vlucht was het voor het team goed toeven op het terras met een koel drankje.

veranda 320pxbij auto 320px
miranda 2 kleinVanochtend reed bijtijds de chauffeur van Noah’s Ark de poort van het Guesthouse binnen. Via de bank (om te pinnen, want je kunt in Nederland geen Ugandese coupures aanvragen), naar de supermarkt waar voor een volle week levensmiddelen worden ingeslagen.
Daarna gaat de reis beginnen. Omdat het weekend is zijn er helaas veel files maar dat geeft de mogelijkheid om in alle rust de bijzondere cultuur en natuur van Uganda op je in te laten werken.

Na de lange rit kwamen ze toch nog bijtijds op Noah’s Ark aan. Een kleine verkenning van de huisjes waar ze gaan verblijven, een bezoekje aan de baby-afdeling en Miranda, de vaste vrijwilliger voor de gehandicapte kinderen gaven een goed 1e beeld van Noah’s Ark. Vervolgens togen ze gevijven naar de tandheelkundige kliniek om de unit en het systeem te checken. De afzuiginstallatie moet nog nader bekeken worden, maar de rest was in orde.
De dames gingen aan de slag met het schoonmaken van de totale praktijk en zo was de 1e dag alweer bijna voorbij.

miranda kleinMiranda met de gehandicapte Mirjamde praktijk kleinSchoonmaken van de praktijk