Tandartsenpraktijk Noah's Ark: 2019

Arjen Gelders 250pxh Tandarts Arjen Gelders

Arjen Gelders is in 1987 afgestudeerd aan de rijksuniversiteit van Groningen.
Vanaf 1987 is hij werkzaam als algemeen practicus in de eigen praktijk in Twello.
De gedachte om ontwikkelingswerk te gaan doen en eens buiten de gebaande paden te gaan, was al langer aanwezig maar het kwam er nooit echt van.
Mede door het enthousiasme van de teamleden ging het vorig jaar echt gebeuren.
Om dit, met je eigen teamleden, te kunnen doen was echt geweldig en voor herhaling vatbaar!

Annouck 250pxhTandarts Anouck Wiggers-den Ambtman

Anouck is in 2012 afgestudeerd als tandarts en werkt samen met Sigrid en Mariska bij Arjen in de praktijk te Twello. Daarvoor heeft zij in verschillende praktijken gewerkt.
Vorig jaar is ze samen met Arjen, Kevin, Sigrid en Mariska namens stichting HUG aan de slag gegaan bij Noah’s Ark. De uitdaging is dus bekend en dat is ook de reden waarom ze erg graag weer terug wil. Ze kijkt er enorm naar uit om dit jaar met dezelfde groep weer haar steentje bij te dragen en om alle kinderen weer te zien en te kijken hoe het met ze gaat.

joost patriciaTandartsen Joost Weijler en Patricia Weijler-Swart

Beiden zijn ze afgestudeerd in 1992 aan de KU Nijmegen.
Patricia is in 1993 met een eigen praktijk in Gorssel gestart en Joost na wat omzwervingen in 1998. Sinds 2001 hebben ze een gezamenlijke praktijk in Gorssel, waar ze nu met een groot team werkzaam zijn.
Toen ze hoorden dat er nog tandartsen nodig waren voor de periode februari-maart 2019 aarzelden ze geen moment en was een en ander snel geregeld.
Het lijkt beiden erg leuk om nu met andere collega’s tandheelkundige hulp te gaan verlenen in de kliniek van kindertehuis Noah’s Ark in Uganda en zo een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de mondgezondheid van de kinderen in het tehuis.

Kevin Herbert KiberuTandarts Kevin Herbert Kiberu

In 2013 heeft Kevin zijn diploma Public Health Officer-Dentistry behaald.
Sindsdien heeft hij gewerkt voor Rotary Uganda, Rotary International en Hope Smiles International. Tevens heeft hij voor Stichting Help UGanda (HUG) al eerder in Polota, alsook in de tandheelkundige kliniek van het kindertehuis Noah's Ark, gewerkt. We zijn heel blij dat Kevin ook dit jaar weer met ons mee kan werken!

Sigrid van Milligen 250pxhMondhygiëniste Sigrid van Milligen

Sigrid is 29 jaar en sinds 2011 werkzaam als mondhygiëniste bij Tandartspraktijk de Gelder in Twello. Het is haar tweede keer dat ze met het team mee gaat naar het kindertehuis Noah`s Ark. Na haar studie was het haar wens om haar beroep te kunnen uitoefenen in een ander (ontwikkelings) land.
Het lijkt haar erg mooi om weer een bijdrage te kunnen leveren aan de goede mondgezondheid van de kinderen en volwassenen van Noah`s Ark. Het zal weer een leerzame, onvergetelijke en bijzondere ervaring worden waar ze zelf erg veel van kan leren. Daarom kijkt ze er erg naar uit om weer mee te mogen als vrijwilliger voor de Stichting Help UGanda (HUG).

Mariska van Bolhuis 250pxhPreventie-assistente Mariska Bolhuis-Hutten

Mariska is 35 jaar en moeder van 3 zonen. Ze is 10 jaar werkzaam in Twello bij tandartspraktijk de Gelder. Vorig jaar mocht zij mee naar het kindertehuis Noah’s Ark in Uganda en het was een fantastische ervaring! Heel veel kindjes heeft het team blij gemaakt met een tandheelkundige controle en/of behandeling en met heel veel ballonnen is er getroost en plezier gemaakt! Wat zijn ze blij als het team er is!
Mariska heeft er ontzettend veel zin in om ook dit jaar weer deel uit te mogen maken van het tandheelkundig team van Noah’s Ark! Zij is er de eerste week bij en er gaan weer veel ballonnen uitgedeeld worden!

De Hulpjes van Noah's Ark

de hulpjesDe kinderen in de leeftijd van 16-18 jaar willen alle vier na hun schooltijd in de tandheelkunde verder gaan. De meisjes als assistente, Charles wil tandarts worden.
Ze zijn enorm gedreven om een goede ondersteuning te geven aan het tandheelkundig team en op deze wijze ervaring op te doen voor hun latere beroep.
Ze kennen alle kinderen van Noah’s Ark, halen hen op en brengen hen zonodig terug naar school. Ze kennen de locale taal, de onderwijzers, de vrije - of examendagen, etc. en zijn daarom van onschatbare waarde voor het team. Tevens zijn ze door hun ervaring al heel bedreven om de tandartsen te ondersteunen aan de stoel.

Diegenen die meereizen

JanineJanine Vergroesen Dieudonné
Soms is het leven verrassend en komt er een mooie uitdaging op je pad! Janine, moeder van 4 kinderen, docente Frans en op de achtergrond werkzaam geweest in de huisartsenpraktijk van haar wijlen echtgenoot, is eigenlijk altijd wel met kinderen bezig geweest. Zo ook haar dochters Roos(20) en Noor (19).
Al 10 jaar geeft Janine les op een middelbare school en doet dat met enorm veel plezier!
Door een bijzondere ontmoeting kwam zij in aanraking met tandartspraktijk de Gelder en ging een lang gekoesterde droom in vervulling; vrijwilligerswerk in een land waar je echt hulp kunt verlenen aan kinderen die je nodig hebben.
Samen met haar dochters Roos en Noor hoopt zij op een liefdevolle wijze te kunnen bijdragen aan de verzorging, het welzijn van de kinderen, al is het maar door hun handje vast te kunnen houden op weg naar de tandarts….

roosRoos Vergroesen
Roos studeert human resources in Den Bosch en heeft een bijbaantje bij “Amsternannies” een oppasorganisatie, waarbij je zowel overdag en ‘s avonds wordt ingezet om bij gezinnen in te springen.

noorNoor Vergroesen
Noor studeert in Breda aan de NHTV , een toeristische opleiding, maar ook haar hart ligt bij kleine kinderen. Vaste en graag geziene oppas van veel gezinnen in het Brabantse.

karinKarin van Milligen
Karin is 59 jaar en moeder van 2 dochters van 31 en 29 jaar.
Als vrijwilliger al enige jaren werkzaam bij een verzorgingshuis, wat haar veel voldoening geeft.
Om eens als vrijwilliger naar het buitenland te gaan speelde al wel eens eerder door haar hoofd.
Door het enthousiasme van haar dochter Sigrid, die vorig jaar met het tandartsteam uit Twello, naar Noah's Ark is geweest, begon het weer te leven.
Ze zal zich bezighouden met de jongste kinderen van het kindertehuis.
Ze ziet er erg naar uit om met de andere vrijwilligers naar Noah's Ark te gaan en daar een steentje te kunnen en mogen bijdragen.