Werkweek van 7 t/m 13 oktober.

Het poetsinstructieteamHet Poetsinstructieteam met mascotte Wimeti,
Vlnr Margriet, Wilma, Elly, Irma en Ina.
Thérèse ontbreekt op de foto.

Elly Meijer-PompElly Meijer-Pomp

Vanaf 1977 is Elly Mijer-Pomp werkzaam als tandarts-assistente. Eerst in een praktijk in Friesland en de laatste 18 jaar in Emmen, waarvan de laatste 8 jaar bij Dentis. Tevens heeft zij 4 jaar als docent les gegeven op het Alfa College in Hoogeveen bij de opleiding voor tandartsassistentes.
Door mee te kunnen met de poetsinstructieweek naar Uganda ziet Elly een diepgekoesterde wens in vervulling gaan.

Ina Gortemaker-van EchtenIna Gortemaker-van Echten

Ina is sinds 1977 werkzaam als tandartsassistente en doorgegroeid naar preventie-assistente, paro-preventieassistente enz. Jarenlang heeft zij in 1 praktijk gewerkt, maar de laatste 2 jaar als invalkracht via uitzendbureaus met verschillende werkvelden en wisselende taken en functies. Maar nog steeds elke dag met veel enthousiasme.
Ze kijkt er naar uit om mee te mogen als vrijwilliger met een hulpverleningsorganisatie.
Zie ook Aktie Ina, september 2012.

tereseThérèse Elkerbout

Thérèse Elkerbout is werkzaam in haar eigen praktijk en heeft als mondhygiënist meer dan 20 jaar ervaring. Zij werkte in de algemene praktijk (o.a. in Zwitserland en Italië) , in de gehandicaptenzorg en in het ziekenhuis.
Thérèse heeft al twee keer in Kenia mogen werken en kijkt erg uit naar deze nieuwe uitdaging voor de Stichting Help UGanda.

Irma PaapIrma Paap

Sinds 1982 is Irma Paap werkzaam als orthodontie-assistente. Sinds 2011 in de Orthokliniek te Castricum. Het werken met voornamelijk kinderen verveelt haar nooit.
Omdat Irma regelmatig door Afrika reist, met een voorkeur voor Oost Afrika, heeft zij een cursus Swahili gevolgd, zodat zij met de lokale mensen een beetje kan communiceren.
Wij zijn blij met Irma's bijdrage en hopen dat zij als eerste Nederlandse in onze tandheelkundige werkweken kan communiceren in de taal van de bevolking van Uganda.
Zie ook Aktie Irma, september 2012.

margrietMargriet Scholte

Toen Margriet in 2005 bij Noah's Ark vrijwilligerswerk deed, kwam zij in aanraking met Stichting Help UGanda (HUG). Vanaf dat moment werd zij vaste vrijwilliger en is ze meerdere keren meegeweest ter ondersteuning van ons werk in Uganda.
Dit keer zal Margriet ingezet worden bij de poetsinstructies op alle lagere scholen in de sloppenwijk Polota met bij elkaar zo'n 5.000 leerlingen.
Stichting HUG is dankbaar voor alle hulp die Margriet door de jaren heen al bewezen heeft.

Wilma den Breejen-BuhrsWilma den Breejen-Buhrs

Het andheelkundig Team 2012 wordt weer gecompleteerd door Wilma den Breejen-Buhrs, voorzitter van onze Stichting Help UGanda(HUG). Zij treedt tijdens het Tandartsenproject op als algeheel coördinator. Zij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt, t.w. de logies, het transport, de maaltijden, de begin- en eindtijden handhaven, actie ondernemen bij calamiteiten, het aansturen van hulppersoneel en in overleg de prioriteiten stellen, etc.

Uiteraard bezoekt Wilma voor en na het Tandartsenproject ook de vier andere projecten van de Stichting HUG (zie menuknop Onze 5 projecten). Zij bezoekt elk project om te zien hoe de ontwikkelingen en vorderingen zijn en stuurt onze Projectcoördinatoren ter plekke aan bij nieuwe initiatieven. Wilma zal in totaal zo´n vier weken in Uganda verblijven. Dit jaar gaat zij voor de 11e keer in Uganda bovengenoemde klussen klaren.

We zijn er trots op dat we in de afgelopen 11 jaar zo'n ontwikkeling hebben mogen doormaken en dankzij de donateurs voor zoveel arme mensen in dit prachtige land op de evenaar zo'n verschil hebben mogen realiseren.

Zie voor Wilma's belevenissen menuknop HUG in Uganda. Vanaf 8 of 9 oktober a.s. zullen we haar van dag tot dag op deze website volgen.