YvetteYvette van der Weide

Yvette van der Weide behandelt als Preventie-assistente zelfstandig patiënten. Zij heeft reeds 18 jaar ervaring als tandarts-assistente. Na jarenlang de wens deze functie uit te oefenen in een 3e wereldland, is Yvette vorig jaar voor de 1e keer meegeweest naar Uganda. Yvette is blij dat zij ook ons Tandheelkundig Team 2012 kan versterken.

Ingrid Meenderink-SandersIngrid Meenderink-Sanders

Ingrid Meenderink-Sanders heeft met haar jarenlange ervaring als assistente en later als preventie-assistente en praktijk-manager zin in deze nieuwe uitdaging. Ze weet als geen ander enthousiasme voor haar vak over te brengen aan teamleden en patiënten. Ze is, mede door haar zonnige karakter, een aanwinst voor ons team. Ingrid gaat voor de 2e keer mee.

Maria MatthijsseMaria Matthijsse

Maria Matthijsse is 34 jaar en reeds 15 jaar werkzaam als assistente in een praktijk met meerdere tandartsen. Vanaf dat zij de opleiding volgde, leek haar het werk in ontwikkelingslanden erg boeiend.
Inmiddels bereidt zij zich op allerlei manieren voor op de werkweken in Uganda. Zie Aktie Maria, juli 2012.

MarjanMarjan Brontsema

Marjan Brontsema is 33 jaar en woont in Westeremden in de provincie Groningen. Momenteel is zij werkzaam in twee tandartspraktijken: als tandartsassistente in de Tandartsenpraktijk Loppersum en als praktijkmanager in de Tandartsenpraktijk Uithuizen.
Vanuit haar nieuwsgierigheid naar de rest van de wereld heeft zij in 2009 in Nepal een dentalcamp bijgewoond met de stichting NHOS en daardoor een goed stuk ervaring opgedaan met het werken in een 3e wereldland.
Zie ook Aktie Marjan, september 2012.

Esther MensingaEsther Mensinga

Esther Mensinga, 29 jaar, heeft al vele jaren ervaring als preventie-/ortho-assistente. Sinds 2009 is zij werkzaam bij de praktijk Mondzorg Midden Drenthe te Beilen.
Sinds jaren is het haar wens om haar professie in een 3e wereldland uit te voeren. Ze is dan ook erg blij dat deze wens nu gestalte krijgt en zij met haar enthousiasme en ervaring het team 2012 mag gaan versterken.
Zie ook Aktie Esther, augustus 2012.