Geen teams van Stichting HUG naar Uganda vanwege Covid19

Namens het bestuur van Stichting Help Uganda (HUG) is er helaas vanwege Corona nu al een jaar geen tandheelkundig team naar Uganda geweest.
In normale situaties gaan we 2x 2 weken naar het kindertehuis Noah’s Ark en 1x 2 weken naar de sloppenwijken nabij Jinja.
We maken ons ernstig zorgen over de mondgezondheid van de kinderen en we hopen dat we, zodra de scholen in Uganda open gaan, een lokaal team kunnen sturen om poetsinstructies (incl tandenborstel en tandpasta) te geven aan de 6000 kinderen die we ieder jaar zien.

Vraag & Aanbod

O P R O E P

Tandartsen die 1 keer per jaar met of zonder hun assistente een week (of langer) in de Tandartsenpraktijk van Noah's Ark (zie pagina Noah's Ark) de kinderen, het personeel en de bewoners van de omliggende dorpen willen helpen hun tandheelkundige problemen op te lossen, kunnen zich melden via onze contactpagina.

Bij Albert Heijn en de Plusmarkt in Zeewolde en bij Supermarkt Emté/Golff in Bathmen staat een Goede Doelendoos. Hierin kan uw bon van de lege-flessen-automaat gedoneerd worden t.b.v. Stichting HUG. Wij kunnen met iedere gedoneerde euro helpen!
Zie ook pagina Goede Doelendozen.

Indien u als leerkracht of vrijwilliger verbonden bent aan een lagere of middelbare school dan is het onderstaande wellicht een leuke suggestie.

Graag bieden wij de mogelijkheid om ons in te huren voor een voordracht over Afrika. Kosteloos, alleen tegen betaling van reiskosten.
Wij hebben zowel beeldmateriaal als Afrikaans kinderspeelgoed en kunnen goed inzichtelijk maken hoe een kind in Afrika, cq Uganda leeft en speelt. Wij hebben op zowel lagere als middelbare scholen ervaring opgedaan en bieden u graag wat suggesties aan t.b.v. bijvoorbeeld een Afrika-project of hoe kinderen leven in derde-wereldlanden

Meerdere malen mochten we ons verhaal vertellen in een kerkdienst. We konden met fotomateriaal aantonen dat het er werkelijk toe doet dat we onze handen in Uganda uit de mouwen steken, dat we binnen het kader van het delen van onze rijkdom, zowel materieel als immaterieel heel veel voor de arme en zieke medemens kunnen betekenen.

Tevens mochten we presentaties verzorgen in banken, bibliotheken, restaurants (zelfs met Kerstmis), radioprogramma's en ter ondersteuning van manifestaties.