Noah's Ark: 2015

Noah's Ark is inmiddels het thuis van 172 kinderen. Helaas komen er nog wekelijks kinderen die 'weggegooid' zijn bij. Ook in de week van 6 t/m 13 juni 2015 werd Pius bij de politie opgehaald, zijn moeder zat in de gevangenis en de arme baby van bijna 8 maanden lag zwaar ondervoed (6 pond) alleen in de hut.
Pita geeft hem dag en nacht iedere 2 uur 30 cc speciale flesvoeding.

Tevens werden Piet en Pita opgeroepen om een meisje van 2,5 jaar die achtergelaten was op het ziekenhuisterrein op te halen. Toen we aankwamen bleek het gehandicapte meisje, die door Pita Mirjam werd genoemd, minstens 7 jaar te zijn.
Ze zat in haar eigen urine en lachtte ons stralend tegemoet, alsof ze voelde dat het nu goed zou komen.
Ze werd provisorisch gewassen en van schone kleertjes voorzien. Thuis werd ze in een warm bad gezet en kreeg ze een heerlijke maaltijd voordat ze in een veilig bedje werd gelegd.

Het trof ons voor de zoveelste keer hoe liefdevol, warm en met volle overgave Piet en Pita deze kinderen verwelkomen, hen in hun huis en hart opnemen en van alle noodzakelijke zorg voorzien.

Deze mensen en hun heerlijke thuis voor zovele kinderen zijn niet meer weg te denken uit de Ugandese samenleving. Ze worden met een grote regelmaat benaderd door politie, ministerie en overheid voor hun inzicht en probleemoplossend vermogen.