Vrijdag 21 oktober

De laatste dag van het team ging in en de eindstand is: P1 t/m P6 afbehandeld en de kleuterklassen van 1, 2 en middle class.

alle verrichtingen van het thk teamTa Suzanne met de medewerkers van het Airport Guesthouseta Suzanne met Celeb het jongetje die zij een nieuwe lach hebben gegeven

Er kwamen nog 3 werknemers van het Airport Guesthouse met pijnklachten, die op de valreep ook nog zonder pijn de poort uitreden.
Klasse werk van tandarts Suzanne en haar 2 assistentes Marianne en Claudia.

eindschoonmaakde praktijk blinkt je tegemoetde mooie blinkende praktijk

weekafsluiting P1 tm P7De assistentes hebben nog voor de eindschoonmaak gezorgd. Geweldig! Het vlgd team is welkom!

's-Middags werd de weekafsluiting van P1 t/m P7 bijgewoond en was er dit heftige verhaal:

Bernice op de buik van mamma PitaGisteravond om half 11 kregen Piet en Pita Buitendijk een telefoontje van de politie; er was een spoedgeval. Met de zwaailichten en het alarm op de ambulance zijn ze over de donkere volle wegen in volle vaart naar het politiebureau gereden. Daar lag op een plastic zak een pasgeboren meisje met de navelstreng onafgebonden aan haar lijfje. Ze bloedde hevig en lag in een plas bloed. Pita heeft een noodkoffer altijd bij zich met daarin ook een navelklem. Deze werd bevestigd en Piet sneed de navelstreng door.

Doordat het kindje zo afgekoeld was heeft Pita haar onder haar t-shirt proberen op te warmen. Thuisgekomen werd ze in een warm badje op temperatuur gebracht en met warme kleertjes en een mutsje aangekleed.

Die nacht heeft ze met ondersteuning van zuurstof op Pita's borst doorgebracht.

Dit meisje, die Bernice (bringing victory) is genoemd, mocht opnieuw geboren worden in de warme en veilige handen van de liefhebbende Pita en Piet.

Bernice 1 dag oudMarianne en Claudia hebben haar vanavond ook welkom geheten en het kleine mooie kindje met het gewicht van 2450 gram even mogen vasthouden.

Een happy end voor dit geweldige team!

Enorm bedankt (ook Carmelita in de 1e week) voor jullie geweldige inzet en betrokkenheid bij de patiënten van Noah's Ark!

Het bestuur van stichting Help UGanda (HUG) wenst jullie een veilige en goede thuisreis en hopen dat jullie terug kunnen kijken op de goede hulp die jullie geboden hebben! Big hug voor jullie alle vier!